Gutenberg Open


Titelanzeige

Personen: Nölleke-Przybylski, Pamela (Autor) 
Rimscha, Bjørn von (Autor) 
Möller, Johanna (Autor) 
Voci, Denise (Autor) 
Altmeppen, Klaus-Dieter (Autor) 
Karmasin, Matthias (Autor) 
  
Titel: Patterns of structural and sequential ambidexterity in cross-border media management
  
Dokument:
59092.pdf (2.273 KB) PDF
Quelle: Journal of media business studies. Bd. 2019. Abingdon : Routledge, Taylor & Francis. S. 1 - 27
Erscheinungsjahr:    2019
ISBN / ISSN: 2376-2977 ; 1652-2354
URN: urn:nbn:de:hebis:77-publ-590927
URL der Originalveröffentlichung doi:10.1080/16522354.2019.1619965
  
Dokumentart:
Zeitschriftenaufsatz Zeitschriftenaufsatz
Weitere Angaben zur Dokumentart:    Preprint
Sprache: Englisch
Open Access: OpenAccess
Person der Universität:    Rimscha, Bjørn von  In UnivIS suchen ; Möller, Johanna  In UnivIS suchen 
Einrichtung: Institut für Publizistik
DDC-Sachgruppe:    Sozialwissenschaften, Soziologie
DFG-Fachgebiet: Sozialwissenschaften
ID: 59092  Universitätsbibliothek Mainz
Hinweis:
Informationen zu den Nutzungsrechten unserer Inhalte Informationen zu den Nutzungsrechten unserer Inhalte
Abstract: Organisational ambidexterity–the ability of a company to success- fully link exploitation and exploration–is a fruitful approach for cross-border management. It is a crucial concept for media compa- nies that, because of the dual (cultural and economic) character of their products, need to reconcile strategies of mere expansion with local customisation when engaging across borders. Drawing on semi- structured interviews with international media managers, this article captures patterns of ambidextrous strategising and organising in cross-border media activities. The article focuses on digitisation, which has altered the opportunities for balancing exploration and exploitation in internationalisation. The analysis reveals how, in this context, exploitation takes centre stage and how patterns of ambi- dexterity differ significantly depending on the media type and the background of the company.
   
  
Verfügbarkeit prüfen:    Rechercheportal Mainz: 2376-2977/1652-2354
  Elektronische Zeitschriftenbibliothek (EZB): 2376-2977 oder 1652-2354
  URN (urn:nbn:de:hebis:77-publ-590927)
 


Im   
Impressum